Bulgária

Erasmus+ partnertalálkozó, Bulgária, Vratsa (2019.11.03-11.09.)

2019.11.03.-11.04. vasárnap, hétfő
Az utazás megkezdése. Szegedről este 21.55-kor indultunk Flixbusszal Szófiába. A menetrend szerint egy 8 órás buszút várt ránk. Az út végül 9 órás volt. Miután megérkeztünk Szófiába taxival utaztunk tovább a találkozó színhelyére, Vratsába.  Megérkezésünket követőan azonnal az iskolába mentünk, ahol már elkezdődtek a programok. A gyerekek egy bolgár ének órán vehetek részt, a tanárok pedig a projekttel kapcsolatos meetingen vettek részt. A programok végeztével az iskolában megebédeltünk, majd egy város körüli túrára indultunk.

2019.11.05. kedd
A keddi napot ismételten az iskolában töltöttük. Ezúttal a gyerekekkel együtt vehetünk részt. Egy néptánc órát néztünk végig, melynek végén mi is megtanultunk egy bolgár táncot.
Az ebédet követően ismételten közösen folytatódtak a programok. Ezúttal egy zenei workshop-on vettünk részt, mely során az iskola 2 pedagógusa bemutatott két bolgár hangszert. A bemutatót követően a tanároknak és a diákoknak is lehetősége volt kipróbálni a hangszereket.
A zenei workshop-ot követően egy próbát tartottunk a bemutató koncertre. Minden ország  lehetőséget kapott arra, hogy a koncert helyszínén előadhassa produkcióját.
A próbát követően a nap további részét a gyerekek a vendéglátójukkal, kísérő tanáraik pedig a szabad foglalkozással töltötték. A napot a tanárok egy közös vacsorával zárták, egy helyi étteremben.

2019.11.06. szerda
Ezen a napon egy kiránduláson vettünk részt. Célállomásunk egy cseppkőbarlang volt, melynek neve Ledenica volt.
A barlanglátogatást követően egy pikniken vettünk részt.
Ebéd elfogyasztását követően elmentünk hegyet mászni.
A kirándulást követően a gyerekek vendéglátójukkal folytatták napjukat.

2019.11.07. csütörtök
Az iskolába való megérkezést követően a gyerekek bemutatták az előzetesen elkészített videójukat. A tanulóknak a videóban azt kellett bemutatniuk, hogy hogyan jelenik meg életükben a zene.
Az ebéd szünetet követően közösen mindenki megtanult egy bolgár népdalt. Ludo mlado.
Délután folyamán került megrendezésre a gálaműsor, mely során minden résztvevő ország bemutatta elkészített produkcióját. Tanulóink egy népdalcsokorral készültek.
Gála műsort követően egy búcsúparty zárta a napot.

2019.11.08. péntek
Az utolsó napon egy záró meetingen vettünk részt, mely során résztvevő országok tanári megbeszélték a projekt további teendőit. Előkészítettük a következő találkozó eseményeit, illetve szó esett a projekt lezárásáról is.
A találkozó lezárásaként mindenki megkapta az igazolásokat a részvételről.
A nap további részén szabadfoglalkozás volt.

2019..11.09. szombat
Búcsúzkodás és hazaút. Vratsából Szófiáig az iskola buszával utaztunk majd Szófiából Budapestre repülővel utaztunk,
Budapestről  Hódmezővásárhelyre transzferrel utaztunk.